אינדוסקופיות של בלוטות הרוק

מה זה אנדוסקופיות של בלוטות הרוק?

אנשים רבים מגיעים למרפאות השיניים השונות ומבקשים לבדוק מדוע הם חשים ביובש מתמיד בתוך חלל הפה. לעתים, הדבר נובע מחסימה של בלוטות הרוק על ידי סידן המכונה 'אבן' אשר הצטבר על בלוטות הרוק. לפעמים, גם כשאנחנו אמורים לעבור טיפול של השתלות שיניים למשל, גם יש צורך בבדיקה אשר תראה לנו האם יש סידן שחסם את בלוטות הרוק. בדיקות אנדוסקופיות של בלוטות הרוק די שכיחות כשמדובר ברפואת שיניים, לבטח בתחום של שיקום הפה והלסת – ואם אתם מרגישים יובש מתמיד בפה, כדאי שתיגשו למרפאה לבדוק זאת.

הפה יבש – למה?

לפעמים אנחנו חשים שהפה שלנו יבש מעט, לא באופן רגיל. זה יכול לנבוע ממספר מקרים, כאשר לרוב מדובר בצמא שאפשר לפתור באמצעות שתייה כמה כוסות מים. אך לפעמים, אנו נתקלים במקרה הרבה יותר מורכב, כאשר מדובר בחסימה של בלוטות הרוק או בעיה כלשהי בבלוטות הרוק שלנו. במקרה שכזה, נעבור תהליך של בדיקה אשר נקרא אנדוסקופיה של בלוטות הרוק, כאשר בסופו ניתן לדעת האם מדובר בבעיה או בחסימה של אותן בלוטות.

בדיקת בלוטות לפני השתלות שיניים

בשביל לדעת אם יש בעיה בבלוטות הרוק ויש צורך בניקוי האבן או טיפול מסוים, לרוב נפנה לטיפולים מתקדמים כמו אנדוסקופיות של בלוטות הרוק אשר ייתנו לנו אבחנה יותר מדויקת של הנושא. הטיפול כאמור, משמש לצורך הוצאת אבן או אבחון של בעיה בבלוטות הרוק או חסימה כלשהי. הטיפול כולל החדרה של צינור גמיש לחלל הפה ולאזור בלוטות הרוק בכדי לאבחן את הנושא. לאחר קבלת התשובה, המומחה שאליו פנינו ייתן לנו את הייעוץ להמשך טיפול.

השתלת שיניים מהירה

בכדי לעבור השתלת שיניים ולשקם את הפה כמו שצריך, לבלוטות הרוק יש חלק משמעותי בתהליך ובטרם נתחיל בשיקום יש לבדוק שהן אכן תקינות ומוכנות לטיפול. על אף שתהליך השתלת השיניים נראה לרוב כמו תהליך ארוך ומייגע, אצל מרפאות מומחים שונות ניתן לעבור השתלות שיניים מהירות ולעתים אף השתלות ביום אחד באמצעות מכשור מתקדם. אדנטיקה סמייל מציעה מגוון רחב של פתרונות לשיקום הפה והלסת, טיפולים אסתטיים ועוד. 

 

דברו איתנו

אתם חוזרים לחייך - בהתחייבות!