השתלות שיניים למחוסרי עצם

מידע על השתלות שיניים למחוסרי עצם

במקרים רבים ושונים בחיים ייתכן מצב שבו אדם יצטרך לעבור טיפול השתלת שיניים. בדרך כלל לא יהיה מדובר בטיפול של מה וכך והוא עשוי להיות הליך לא נעים ומורכב. באדנטיקה סמייל הצוות הרפואי עושה כמיטב יכולתו להקל על המטופל לפני, במהלך ולאחר הטיפול. אדנטיקה סמייל מציעה מגוון טיפולי השתלות שיניים למחוסרי עצם ובכלל: השתלות שיניים מלאה, השתלות שיניים בהרדמה חלקית/מלאה, השתלות עצם לסת כטיפול מקדים להשתלת שיניים ועוד. 

3 שיטות לטיפול השתלות שיניים למחוסרי עצם:

השיניים שלנו מחוברות לבסיס העצם בתוך הלסת שלנו. כאשר השיניים חסרות מתחיל תהליך טבעי שבו עצם הלסת מתחילה להתפורר ולאורך הזמן גם להיעלם. אותו בסיס חשוב מאוד לצורך השתלות שיניים כיוון שאליו מוחדר הבורג המחובר אל השן המושתלת. כאשר אדם מעבר חלק מהעצם קשה יותר לקיים את תהליך השתלת השיניים כסדרו. כדי להתמודד עם המצב החדש עושים שימוש באחת הטכניקות הבאות:

  • שתלים זיגומטיים – השתלות שיניים בשתלים אלו ארוכים במיוחד אותם מחברים אל עצם הזיגומה. אלה מחוברים בצידי הלסת העליונה האחורית ולעתים גם בחלקה הקדמי של הלסת העליונה. בשיטה זו אין צורך בניתוחים כמו הרמת סינוס או השתלה/עיבוי של עצם ונחשב לטיפול קצר ונוח יחסית. 

 

  • שתלים פטריגואידים – שימוש בשתלים מסוג זה מאפשרים להשתמש בשארית העצם לצורך העיגון של השתל. באמצעות פעולה זו ניתן למנוע תהליכים פולשניים ומסובכים המהווים אתגר לא פשוט בשל מיקום השתל והעובדה כי כמות ואיכות העצם יהיו לרוב חסרים וידרשו טיפולים נוספים כולל אזור טיפול נוסף לצורך השתלת עצם או הרמת סינוס. שתלים אלה מותקנים על העצם הבזאלית, הנחשבת לקשה וצפופה יותר ולכן משמשת כעוגן יציב לשתלים הפטריגואידים. 

 

  • תחליפי עצם – בשיטה זו עושים שימוש בהשתלת תחליפי עצם שיאפשרו לאחר זמן מה כבסיס יציב וחזק לביצוע השתלת שיניים. באמצעות תחליף ביולוגי וסינתטי זול ביחס לטיפול בעצם האוטולוגית אין צורך בניתוחים נוספים או הליך ארוך ומורכב. חשוב שהתחליפים יהיו אינרטיים מבחינה ביולוגית, הכוונה היא לכאלה שאינם מעוררים תגובה חיסונית כנגדם כמו פחמן, טיטניום, סגסוגת של טיטניום-ונדיום-אלומיניום ועוד. 
דברו איתנו

אתם חוזרים לחייך - בהתחייבות!