השתלת שיניים לחולי סכרת

מידע השתלות שיניים לחולי סכרת

מעונינים בהשתלות שיניים לחולי סכרת? סכרת היא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בהיסטוריה וגם במציאות שאנו חיים בה כיום. בגוף שלנו יש חומר הנקרא גלוקוז (סוכר פשוט) המיועד להספקת אנרגיה לתאים. הורמון האינסולין הוא האחראי עד הסדרת רמת הגלוקוז בדם. האינסולין מיוצר בלבלב וכאשר יש בעיה רפואית האחראית על הסדרת הגלוקוז בדם זה יכול להשתנות בצורה קיצונית ולגרום לבעיות רפואיות קשות במיוחד.

2 סוגי סכרת נפוצים כיום:

סכרת 1 – סוג סכרת שבה הלבלב אינו מייצר אינסולין ולכן יש לבצע הזרקת אינסולין ובדיקות קפדניות מדי יום על רמת הסוכר בדם.

סכרת 2 – מצב בו הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או נכשל בתגובה לאינסולין שהוא מייצר. 

בשני המקרים מדובר במחלה מסוכנת שיש לטפל בה בקפידה ולעקוב אחריה מדי יום. סכרת יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות וקשות במיוחד כאשר בין היתר היא עשויה לגרום גם לפגיעה בחניכיים, בנימי הדם ועוד. בסוכרת מצב 2 בדרך כלל ניתן לאזן את רמות הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון למחלות שונות בעזרת פעילות כושר סדירה, תזונה נכונה ואורח חיים בריא אולם בכל מקרה אין לזלזל בכך. 

האם חולה סוכרת יכול לבצע השתלת שיניים?

השתלות שיניים לחולי סכרת והאם זה אפשרי היא שאלה הנשאלת לא מעט. השתלת שיניים הינה טיפול בעל יתרונות רבים אולם כידוע הטיפול גם דורש הליך החלמה תקופתי שאצל חולי סוכרת עשוי להיות ארוך יותר מהרגיל. אצל חולי סוכרת הפצעים עשויים להירפא לאט יותר והם גם עשויים לסבול מזיהומים בסבירות גבוהה יותר מאשר אנשים שאינם סובלים מסוכרת. משום כך על הצוות הרפואי בקליניקה לבצע בדיקות מקיפות, לשוחח עם הלקוח ולקבל החלטה מקצועית האם כדאי לבצע השתלה ביום אחד ואם כן איזו השתלה, באיזה היקף ועוד. 

ממחקרים שבוצעו בשנים האחרונות בנושא נבדקו שיעורי ההצלחה בשתלים דנטליים אצל חולי סוכרת לעומת אנשים שאינם סובלים מסוכרת ונמצא כי יותר מ95% מהמטופלים עברו טיפול מוצלח והליך ריפוי סטנדרטי יחסית בזמן סביר. אלה שנבדקו היו חולי סכרת עם איזון טוב של גלוקוז בדם או מטופלי עם שליטה דלה בגלוקוז. מהתוצאות נובע כי אין סיבה שאנשים סוכרתיים לא יוכלו לבצע השתלת שיניים אולם על הרופא להחליט בהתאם למצבו הבריאותי של המטופל האם זה נכון עבורו לבצע את הטיפול ובאיזה אופן. פנו עוד היום לאדנטיקה סמייל.

דברו איתנו

אתם חוזרים לחייך - בהתחייבות!