השתלת עצם בפה

מידע על השתלת עצם בפה

מעונינים בהשתלת עצם בפה? הליך השתלת שיניים הוא הליך מורכב הנדרש במקרה של שיניים חסרות הפוגעות בתפקוד היומיומי שלנו, בבריאות ובביטחון העצמי שלנו. שיניים עשויות ליפול כתוצאה ממחלת חניכיים, הזנחה דנטלית לאורך הזמן, גיל, מכה או תאונה שאדם חווה, בעיה רפואית אחרת ועוד. השתלת השיניים בהרדמה מלאה לרוב נעשית באמצעות השתלת שתל אליו מחובר בורג ארוך אותו מעגנים בעצם הלסת המשמש כבסיס יציבה וחזק לאחזקת השיניים. בהיעדר שיניים מתחיל הליך טבעי בו העצם מתחילה להתפורר ולהיעלם ולאורך הזמן הטיפול להשתלת השיניים החסרות הולך ונהיה קשה ומסובך יותר. מה עושים במקרה כזה? יש הצורך לבצע השתלת עצם בפה. 

מה עושים במידה ואין בסיס עצם מספיק גדול ואיכותי לבצע השתלת שיניים?

במידה ואין מספיק בסיס עצם לבסס עליו את העגינה של השתל נצטרך לבצע טיפול לתחליפי עצם מתאימים. אלה יכולים להיות באמצעות עצם רכה ממקור עצמי אצל המטופל (נקרא גם תחליף עצם אוטולוגי) הקיים בזמינות גבוהה יותר אולם השימוש בה מוגבל מאוד. ביצוע טיפול זה דורש ניתוח נוסף ועשוי להעלות את הסיכוי לסיבוך מיותר ואף יוביל להליך התאוששות ארוך יותר ולא נעים. משום כך נהוג לעשות שימוש בתחליפים טובים וזולים יותר.

תחליפי עצם בתחום הדנטלי:

ישנם תחליפים ביולוגים וסינתטיים בהם נעשה שימוש בדרך כלל ללא צורך בניתוח נוסף ואלה מוחדרים בקלות יחסית. ישנן 2 דרישות עיקריות מתחליפים אלה:

  • תחליפים אלה צריכים להיות אינרטיים מבחינה ביולוגית. הכוונה היא לכך שיספגו בקלות ולא יעוררו תגובה חיסונית נגדם. פחמן, טיטניום מטוהר מסחרי ועוד אלו דוגמאות נהדרות לכך.
  • תחליף העצם צריך להיות ביו אקטיבי: אוסטאוקונדקטיביים. כלומר בעלי יכולת למשוך חלבונית ופקטורי גדילה שונים שיעודדו את ייצור תאי העצם מאותם תאי גזע בסביבת החומר הביו אקטיבי. בשיטה זו תיווצר רקמת העצם הנדרשת על החומר הביו אקטיבי שלאורך הזמן תסגור את המרווח במבנה העצם.

 

באדנטיקה סמייל עושים את כל המאמצים שכל מטופל יוכל לחזור לחייך במהרה ובמינימום זמן התאוששות וכאבים. על כן חשוב לעשות שימוש בשיטות טכנולוגיות מתקדמות ואיכותיות לביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר. גם במקרה של השתלת עצם בפה לפני השתלת שיניים צריך להקדיש מספיק זמן ותשומת לב בבחירת ההחלטה הטובה ביותר ללקוח ולא להקל בכך ראש.



דברו איתנו

אתם חוזרים לחייך - בהתחייבות!